Setmana del 30 al 3 d'abril

Benvinguts i benvingudes


Hola nois i noies de 5è. Benginguts al vostre blog! 

Com esteu? Esperem que tots i totes estigueu bé.😘

A partir d'ara trobareu en aquest blog una proposta de tasques que podeu anar fent durant la setmana. Cada dilluns al matí es farà una nova publicació. Llegiu molt atentament tot el que posi a la publicació. 

Podeu enviar el que aneu fent al nostre correu o si teniu qualsevol dubte: cinque.sagarra@gmail.com

Ànims 💪.



TASQUES



🌳🍃🌎🌅MEDI🌅🌎🍃🌳



Fer un experiment.

Teniu dos opcions: una més fàcil (de dos estrelles **) i una altra més difícil (de tres estrelles ***). Atreviu-vos a intentar el de tres estrelles!
Trobareu els experiments al Drive de 5è al següent enllaç: 

📖📝LLENGUA 📝📖


LECTURA

Intenteu dedicar almenys 30 minuts al dia a la lectura. Si no esteu llegint cap llibre, podeu començar algun que tingueu per casa i us vingui de gust.
També podeu llegir el primer capítol de Harry Potter i la pedra filosofal que podeu trobar al Drive de 5è en aquest enllaç: 

https://drive.google.com/drive/folders/1ouxJeuWY2RxqYDulQ3JPVat3dsoC3XLB

I després fer un Kahoot de preguntes sobre el que heu llegit.
Per entrar al Kahoot des de l’ordinador només cal que cliqueu aquí:


Si el voleu fer des de el mòbil haureu d’introduir aquest codi: 0758102 a la app o a la pàgina web: https://kahoot.it/



TALLER D'ESCRIPTURA

Aquesta setmana et proposem que escriguis una carta. Com sabreu, alguns hospitals animen a la gent a enviar cartes i missatges d'ànim als malalts aïllats pel coronavirus i als professionals que treballen i lluiten contra la malaltia. Si vols els pots fer la carta a ells i enviar-ho per correu electrònic a l’hospital a qui tu vulguis. Et posem l’adreça electrònica d’alguns dels hospitals que acullen aquesta iniciativa:


- Hospital Clínic: noesteusols@clinic.cat

- Hospital del Mar: cartesquecuren@hospitaldelmar.cat

-Hospital de Sant Pau: missatgesquecuren@santpau.cat

- Hospital Sagrat Cor: esperanzahusc@gmail.com


Per fer-ho, et recordem algunes pautes que cal que tinguis en compte a l’hora d’escriure una carta:


- 1. Comença posant el lloc i la data des d’on estas escrivint.

- 2. Escriu una salutació a la persona que estàs escrivint.

- 3. Pensa bé el que li vols dir i fest un esborrany amb una pluja de les idees que li vols transmetre (coses que fas, missatges d’ànim, els teus gustos i preferències,…).

- 4. Al final acomiada’t.

- 5. No t’oblidis de signar.


Quan acabis d’escriure-la recorda:

Torna-la a llegir per revisa les faltes i el contingut del text. Revisa que totes les parts citades anteriorment les has inclòs a la teva carta.




🎾🏂🏆🏉 EDUCACIÓ FÍSICA 🏃🏀🏈🏄


Fer esport a casa amb tota la família

Ja sé que no podem sortir al carrer a jugar a futbol, a bàsquet, a córrer, anar al parc… , però igualment podem fer esport a casa, apartant una mica els mobles del menjador per no fer-nos mal.

Avui us deixo diferents vídeos i un recull de jocs que podeu anant fent aquest dies.


Rutina d’exercicis:
https://youtu.be/oc4QS2USKmk (intensitat suau)
https://youtu.be/5if4cjO5nxo  (intensitat moderada)

Entrenament


Zumba
https://youtu.be/IWXmagZ-QMU      Intensitat alta


Hip-Hop

Ioga per a nens/es:

Recull de jocs motrius que podem fer a casa

- Terra, mar i aire:
Terra ( ens quedem al mateix lloc on som ) Mar ( saltem a l’altra banda d’on som ) Aire saltem amunt i piquem de mans.

Simon,  Simon diu...:
Les coses que digui en Simon les haurem de fer...per exemple...Simon Simon diu que saltem ( haurem de saltar ) però si diu...Diu que saltem ( com que no ho ha dit el Simón no ho hem de fer ).

Fet i amagar:
 Un la para i els altres s’amaguen amb l’objectiu de no ser descoberts.

Qui és qui?:
 Amb els ulls tapats haurem d’esbrinar qui és qui

1, 2,3 pica paret:
Avancem lentament i quan el que para es gira després de pica 1,2 3 pica paret, ens quedem congelats com a estàtues. Si ens descobreix movent-nos, hem de tornar a començar des de l’inici

 El joc dels embolics
( Twister o similar, també podem crear-lo nosaltres )

Dibuixem a l’esquena:
Dibuixem a l’esquena i endevinem

El semàfor:
Els donarem diferents consignes als infants: verd, groc i vermell. Si el semàfor està en verd poden caminar, si està en vermell s’han de quedar quiets i si està en groc es desplaçaran ràpidament

 - Estàtues musicals:
 Mentre soni la música ballarem. Quan pari ens quedarem congelats com a estàtues.




🎶🎵🎶🎶 MÚSICA 🎶🎵🎶🎵

PROJECTE

“Compositors i compositores de la historia de la música Europea”

Passos per a la realització del projecte:

0. Haureu d’escollir un/a d’aquests compositors/es:


Segle 16 (s.XVI) Renaixement
Claudio Monteverdi
Juan de Encina
Guillaume Dufayi
Maddalena Casulana 
Francesca Caccini 
Vittoria Aleotti
Segle 17 (s. XVII) Barroc
Isabella Leonarda, 
Francesca Caccini, 
Anna Lucia Bon, 
Madame Rochette 
Barbara Strozzi
Georg Friedrich Händel
Johann Sebastian Bach
Antonio Vivaldi
Henry Purcell
Tomaso Albinoni
Segle 18 (s. XVIII) Classicisme
Maria Anna Mozart
Fanny Mendelssohn
Maria Theresia Paradies
Marianne von Martines
Wolfgang Amadeus Mozart
Felix Mendelssohn
Joseph Haydn
Ludwing Van Beethoven
Franz Schubert
Segle 19 (s. XIX) Romanticisme
Clara Wieck
Amy Beach
 DebussyMahlerRichard Strauss Puccini 
 SmetanaDvořák, i Grieg
Segle 20 (s.XX) 



1. RECERCA I DISFRESSA: Una vegada hagueu fet una recerca intensiva d’aquests personatges ( història personal, història de l’època, instruments que tocava, obres que componia) Us convertireu en el compositor/a que haureu escollit. És a dir, vestir-se igual, parlar semblant , tocar semblant, tenir manies si es que en tenien etc


2. ENTREVISTA AL PERSONATGE: Us faran una entrevista (us la podeu fer a vosaltres mateixos o podeu demanar ajuda als vostres pares per a que facin d’entrevistadors)

Faran/fareu preguntes com: Com us dieu? Quin és el vostre ofici? Quina obra és l’última que heu composat? Com funciona el vostre instrument? Què us ha inspirat a fer aquesta obra? Quin consell li donarieu a algú que està començant a tocar X instrument? Per a què us ha servit la música? Quina diferència hi ha entre la música actual i la de la vostra època? Què ha canviat de la societat de la vostra època a l’actual?...

L’’entrevista ha de tenir una durada de com a mínim 5 minuts.(VIDEO)


3. INTERPRETACIÓ D’UNA OBRA: Buscareu una obra del personatge i l’haureu d’interpretar. És a dir, si el personatge toca la viola de gamba haureu de fer com si la toquessiu, us podeu construir una. Abans d’interpretar l’obra haureu de dir quina obra tocareu, amb quins instrument i la família a que pertany, ( si voleu afegir alguna anècdota del perquè heu escollit o fet aquesta composició serà genial ;)

La interpretació ha de tenir una durada de com a màxim 2 minuts.(VIDEO)


Amb tot aquest procés us recomano que exploreu programes d’edició de vídeo, aquí us deixo uns enllaços que us poden ser d’utilitat:

Crhoma Vid : https://chromavid.com/

Kinemaster: https://www.kinemaster.com/

TouchCast Studio: https://touchcast.com/studio


Clipchamp: https://app.clipchamp.com/editor/export

Ipad: https://apps.apple.com/es/app/imovie/id377298193


Una vegada tingueu el projecte fet, m'enviareu els dos vídeos a: cinque.sagarra@gmail.com

Per Wetransfer amb ASSUMPTE: MÚSICA + NOM I COGNOMS





🔝🆒🔝🆕 ENGLISH 🔝🆒🔝🆕


Hello everyone! How are you? 
Espero que estigueu tots i totes molt bé. Per aquesta setmana hauríeu de fer algunes d'aquestes propostes:
  • RECIPE
A l'escola hem après a fer una recepta. És moment de posar-vos a prova!
Per això, haureu d'agafar un paper i fer un llistat dels ingredients que utilitza el cuiner o la cuinera de casa vostra. Apunteu què necessiteu, quants aliments sabeu en anglès? Busqueu la traducció dels que no coneixeu i si us animeu... escriviu el pas a pas necessari per fer aquest plat! Riquíssim!

1. Name of your dish
2. Ingredients
3. Method
4. Send it to your teacher by email: cinquesagarra@gmail.com

A més, us deixo una altra idea a fer amb companyia d'un adult! Ompliu aquesta activitat per descobrir el pas a pas per fer uns Pancakes!!
També podeu enviar el vostre plat final al mail!

  • ADJECTIVES
Et proposo fer la descripció d'una persona de la teva família, amic, o animal . Per això hauràs de fer ús d’adjectius tenint en compte l’alçada, el color d’ulls, cabell, roba, adjectius positius i negatius, roba que porta... Us deixo un exemple:

1- Make your own description in a paper
2- Send it to your teacher by gmail: cinquesagarra@gmail.com


🎨🎨🎨 EXPRESSIÓ ARTÍSTICA🎨🎨🎨


Clica a sobre d'una de les emocions que trobaràs en aquest enllaç del llibre “EMOCIONARI” i mira atentament el dibuix.

Explica a algú de la família o escriu en un full, què hi veus? I si t'agrada l'estil de l'artista.

Després de veure varies il·lustracions, podries fer tu algunes, amb estils diferents, per expressar les emocions. Anima't i fes els teus dibuixos.



Si vols rebre algunes classes de dibuix GRATUÏTES abans de fer aquesta activitat, entra al següent enllaç que il·lustrador PUÑO et donarà algunes idees:
Un curso de Puño, Ilustrador y educador
https://www.domestika.org/quedateencasa?gclid=EAIaIQobChMIr-WqiK2x6AIVk0DTCh3TzAdvEAAYASAAEgK8hvD_BwE


Com orientació ARTÍSTICA, podeu connectar: Ideas para explorar las imágenes

https://www.palabrasaladas.com/di_lo_que_sientes/explorar_imagenes_emocionario.html

Imágenes del Emocionario, haz clic en PDF Propuestas IMG.


A continuació teniu tot un llistat de paraules que us pot servir:

1. ALEGRIA 2. POR 3. TRISTESA 4. RÀBIA 5. CALMA 6. ADMIRACIÓ 7. GELOSIA 8. COMPASSIÓ 9. ESPERANÇA 10. ENUIG 11. IL·LUSIÓ 12 CONFUSIÓ 13. ESTIMACIÓ 14. ANTIPATIA 15. SERENOR 16. AGRAÏMENT 17 TENDRESA 18. FRUSTRACIÓ 19. PREOCUPACIÓ 20.CONFIANÇA 21. AVORRIMENT 22. DESENGANY 23. DOL 24. RESIGNACIÓ 24. HIPOCRESIA 25. ENTUSIASME 26. PENEDIMENT 27. ENVEJA 28. VENJANÇA 29. INDIFERÈNCIA 30. SEGURETAT 31. VERGONYA 31. ORGULL 32. GENEROSITAT 34. TOLERÀNCIA 35. ENTUSIASME 36. REMORDIMENT 37. SOLITUD 38. CORATGE 39. SERENOR  40. SORPRESA.





🙏😇👼 RELIGIÓ 😇🙏👼



Us adjunto els deures de religió:
Visionar la pel.licula que vam començar a veure sobre Jesús:

El hombre que hacia milagros"  https://vimeo.com/214703453  






Això és tot per ara, fins la pròxima! Molts ànims.💖💖


Próxima entrada: dimarts 14 d'abril

Entrades populars d'aquest blog

Setmana del 14 al 18 d'abril

Setmana del 27 al 30 d'abril

Setmana del 25 al 28 de maig